‘ “Neomillennial” Learning Styles Propagated by Wireless Handheld Devices’. Dieterle, Dede e Schrier (University of Harvard) propongono uno stile d’apprendimento basato sui media, il “NeoMillennial learning style” che si origina dalle nuove tecnologie, dalla natura ubiqua della connettività, dai grandi volumi d’informazione che si sviluppano e diffondono costantemente. Come il sottoscritto pensa, anche i tre professori americani ritengono che la natura collaborativa delle tecnologie emergenti sia l’anima del nuovo approccio cognitivo. Appresso sintetizzo i tre punti essenziali del pensiero di Dieterle, Dede e Schrier, che trovate in questo articolo (formato Pdf, in lingua inglese).
1. Fluency in multiple media, valuing each for the types of communication, activities, experiences, and expressions it empowers.
2. Learning based on collectively, seeking, sieving, and synthesizing experiences rather than individually locating and absorbing information from a single best source.
3. Active learning based on both real and simulated experiences that includes frequent opportunities for reflection.”
They have fully developed sections on each of these which I would encourage you to look at.