Tag

, ,

Young people and children are today amongst the biggest user groups of online and mobile technologies in Europe. Supported by the European Commission, the Safer Internet Programme aims at empowering and protecting children and young people online by awareness raising initiatives and by fighting illegal and harmful online content and conduct. There are also “Safer Internet Centres”, present in 30 European countries, to develop information/awareness raising material and organize information sessions for children, parents and teachers. Here is an effective and short introductory video to the crucial issue.

In Italiano:
Un recente video della Commissione Europea affronta il tema del bullismo esercitato in rete, in particolare nell’ambito dei social network. Viene messa in evidenza la fragilità di molti soggetti che si avvicinano alla comunicazione digitale, e la conseguente necessità di offrire forme di tutela, soprattutto agli utenti più giovani e inesperti.
Da non dimenticare anche una ‘robusta’ iniziativa della Commissione Europea volta a istituire una rete di centri per il “Safer Internet”, presenti in molti paesi dell’Unione e dedicati a sviluppare informazione e consapevolezza adeguate circa il materiale informativo e divulgativo. Inoltre, i centri analizzano i materiali disponibili e organizzano di volta in volta occasioni di formazione e informazione, sia per genitori che per insegnanti.